4 osvědčené způsoby, jak budovat větší svaly

Určitě znáte rčení „méně je více“. No a přesně tohle pořekadlo skvěle pasuje na budování svalů. Neustále nasazování těžších kotoučů a častý trénink vám dá pouze jednosměrnou jízdenku k přetrénování a zranění. Máme pro vás chytřejší způsob, jak přidat 3 cm objemu svalů. S těmito jednoduchými, ale velmi účinnými triky nebudete trávit více času v posilovně, ale vytvoříte více úsilí, které se však vyplatí. Jdeme na to.

Reverzní pyramidy

Většina pyramid začíná u nejlehčího a nejvyšším počtem opakování a pomalu přechází na vyšší hmotnost a menší počet opakování. Tedy první set s patnácti opakování, druhý set s dvaceti opakování atd. Reverzní pyramida začíná u nejtěžší váhy s nejmenším počtem opakování a končí u nejlehčí váhy s nejvyšším počtem opakování. Více přetížení znamená větší růst.

Vynucené opakování

Aby se dosáhlo většího počtu opakování, než jste fyzicky schopný, poproste kolegu aby vám s dalším počtem pomohl a to až do selhání. Vaše svaly se postupně přizpůsobí a stanou se silnější. Neomezujte se pouze na dvě opakování navíc. Tato metoda je jednodušší, když cvičíte s kamarádem. V případě potřeby požádejte kolemjdoucího.

Drop sady

Tento způsob tréninku skvěle funguje na strojích, které umožňují rychle snížit zátěž. Po dosažení selhání na poslední sadu cvičení, okamžitě snižte váhu o 20-30% a pokračujte, dokud se znovu nedostane selhání. Poté opět snižte hmotnost. To vše opakujte dvakrát a máte to za sebou.

Odpočinek dělá divy

Budete trénovat do selhání, ale bez použití odlehčení nebo kamaráda. Jamile se vám nepodaří opakování, odpočívejte deset až dvacet vteřin a poté se na to znovu vrhněte. Pokračujte do té doby, než se dostaví selhání. Trénink dokončete s co nejvyšším počtem opakování.

You May Also Like