Posilujte i svou imunitu, nejlépe v sauně

Nezapomínejte při zušlechťování svého těla i na jeho vnitřní část, která je dokonce důležitější, než zevnějšek. Dnes Vám řekneme o pádných důvodech, proč byste měli do svého tréninkového plánu zanést i pobyt v sauně.

A protože pravděpodobně preferujete fakta, tasíme jako první výsledky jednoho testu rakouských vědců, kteří ověřovali pozitivní účinky sauny na 2 skupinách dobrovolníků. První skupinu v tomto případě tvořili účastníci, kteří po dobu 6 měsíců navštěvovali pravidelně saunu. Tu druhou, jak si asi není těžké domyslet, pak účastníci, kteří saunu nenavštěvovali vůbec.

Výsledek? První skupina účastníků testu vykazovala v měsících následujících po skončení testu o 50 % menší náchylnost k nachlazení. Vidíte, žádné doplňky stravy, léky apod., někdy stačí „obyčejná“ saunu.

V čem saunování prospívá tělu?

V první řadě je to (trošku paradoxně) zvýšenou teplotou těla, ke kterému během pobytu v sauně dochází (lidské tělo se v klasické sauně ochlazuje až na 38  °C. To je situace, která je pro naše tělo typická v době, kdy čelí „invazi“ virů. Naše tělo tedy při pobytu v sauně alarmuje obranný systém, který vyráží do boje proti nepřátelům zvenčí, kteří se v tuto chvíli nachází v lidském těle pouze v omezeném množství. Co je ovšem důležité je fakt, že tyto obranné látky zůstávají v krevním řečišti i po skončení pobytu v sauně, tzn. ve Vaší krvi stále „hlídkují“ obranné látky, které jsou připraveny skoncovat se zárodky nemocí. I toto je důvod, proč rakouští vědci došli ve svém pokusu k výše uvedeným výsledkům.

Dále nám sauna prospívá tím, že v rámci pocení, ke kterému v sauně dochází, jsou z těla vyplavovány škodlivé látky, včetně těžkých kovů, jako jsou rtuť, nikl, olovo. Díky tomu se lidské tělo nachází v lepším stavu a je lépe připraveno na boj s viry (lidský organismus není zatěžován přítomností škodlivých látek).

Třetí v řadě benefitů je samotná námaha, kterou sauna pro naše tělo představuje. Ta by se dala přirovnat k rychlejší chůzi či volnému cvičení. Pobyt v sauně nás tedy mírně vyčerpává, čímž připravuje podmínky pro kvalitní spánek. Tato informace je ovšem důležitá pouze pro ty z Vás, kteří se zrovna nenachází v tréninkovém cyklu. Pokud se několik hodin dřete v posilovně, uženete si námahu snadno a není kvůli ní třeba vyhledávat saunu.

Pobyt v sauně může být i zážitek

 

Z výše uvedeného byste mohli nabít dojmu, že sauna je taková menší „dřina“, která není ničím záživná. To však není pravda, pobyt v sauně si můžete zpříjemnit celou řadou ceremoniálů, kdy můžete vyzkoušet solný peeling, medový zábal či vonný ceremoniál (v tomto případě jsou v sauně odpařovány různé vonné esence). Všechny tyto „vymoženosti“ najdete i v největším aquaparku v ČR – Aquapalace Praha, kde jsou Vám kromě ceremoniálů k dispozici i klasické finské sauny a venkovní sauny. Více informací o této možnosti saunování v Praze najdete na stránkách tohoto zařízení.

You May Also Like