Split trénink

Jedná se o nízkofrekvenční trénink, který je využíván v kulturistice. Avšak tam hraje roli něco jiného než kvalitní strava a správný trénink pro naturálního cvičence. Pokud procvičíte celé tělo jednou týdně split systémem (pondělí prsa, úterý biceps a triceps, středa záda..), “rozbijete” si zbytečně svaly na několik dnů, ikdyž proteosyntéza trvá u velkých svalových partií 48h, u malých 24 hodin. Svalnatí muží minulého století trénovali způsobem v každém tréninku celé tělo. Z příchodem nových různých chemikálních pomůcek tento způsob jaksi změnil směr a prosadil se split trénink (kulturistika).

Pokud chcete zvýšit svou kondici, výkonnost, sílu v těžkých cvicích, přírodně (bez steroidů) nabrat svalovou hmotu nebo shodit tuk, necvičte tímto způsobem.

Takže – proč netrénovat každou partii jen jednou týdně?

  • u začátečníků může dojít k svalové dysbalanci a špatnému držení těla
  • nenaberete ani zdaleka tolik síly jak díky “fullbody” tréninku
  • nenaučíte se lépe provádět dané cviky tak dobře jak z tréninku celého těla
  • proteosyntéza trvá max +-48 hodin, tak proč toho nevyužít?

Je sice pravda, že když přijdete poprvé do fitka a budete cvičít formou takové split tréninku, kterou si přečtete v časopise, vám přinese výsledky (na počátku každý trénink vám přinese nějaké ty výsledky), ale na jak dlouho?

Podívejte se také na finanční tipy a rady pro kutily.

Pokud se ale přece rozhodnete pro split trénink, vyberte si takový, který umožňuje cvičit alespoň 2x týdně celé tělo (např. pondělí: prsa, záda; út: biceps, triceps, ramena, nohy; čtv: prsa, záda; pát: biceps, triceps, ramena, nohy).

You May Also Like