Leucin

Leucin je esenciální aminokyselina, takže ji musíme tělu dodávat v potravě. Co se týče suplementů, leucin se vyskytuje v BCAA (leucin, valin, isoleucin), které je hojně doporučováno a vytváří tak nedílnou součást doplňků výživy v jídelníčku sportovce.

BCAA mají za úkol působit v těle antikatabolicky, je skutečně tak jak říkají výrobci, avšak má to jeden háček. Na etiketách se doporučují příliš nízké doporučené dávky, jelikož tyto látky jsou poměrně dost drahé a kupujícího uklidní informace, že mu výrobek zůstane na dva měsíce. BCAA je složené v poměru (3:1:1) a leucin je tak ve větším počtu.

Proč? Nutno podotknout, že leucin z této trojice je nejlevnější a “nejanaboličtější” aminokyselinou. Odehrává důležitou roli v potréninkovém okně a pomáhá podstatně zvýšit proteosyntézu (syntézu bílkovin) – aktivuje mTOR bránu a spouští proteosyntézu.Vědci zjistili, že přidáním leucinu do jídla se zvýší proteosyntéza až o 70%. Doporučované množství sportovcům je cca 5-15g na dávku (do jídla, šejkru s proteinem či gainerem).

You May Also Like